Vorige

Terug naar boven

Main content

Noëlle van Eijk in Adformatie over digitale communicatie

FC TOUCH

DEN HAAG – Grote bedrijven en organisaties die zichtbaar willen zijn op alle digitale kanalen en die hun klanten of personeel via nieuwe, interactieve wegen willen bereiken; steeds vaker kiezen ze voor digitaal communicatiespecialist MagStream.

Het zwaartepunt in communicatie heeft zich verplaatst van print naar digitaal. ,,Bedrijven en instellingen willen hun strategie op het gebied van digitale communicatie bepalen, willen meer zichtbaar zijn op social media of vragen zich af hoe ze hun doelgroep moeten bereiken. En in welke vorm. Wij denken daar in mee en ontwikkelen er een product bij. Dat is wat we bedoelen als we zeggen dat we digitale communicatieoplossingen ontwikkelen,” zegt CEO Noëlle van Eijk van MagStream.

Het bedrijf mag gerenommeerde namen tot zijn klantenkring rekenen. MagStream maakt e-zines voor de gemeente Amsterdam, Heilijgers, Roompot, Ajax, ABN AMRO Link, HAN en Arcadis, interactieve jaarverslagen voor ING, de ANWB of het Spaarne Ziekenhuis. Maar ook een eigen Never Lonely Planet-app voor medewerkers van Arcadis.
Voor Avans Hogescholen ontwierp het bedrijf een mobiel magazine om via de smartphone leerlingen te werven. Voor de internationale vredescampagne van MasterPeace een innovatieve newsportal om zoveel mogelijk mensen in de wereld te mobiliseren voor de internationale Dag van de Vrede.

Wat in 2007 begon met de vraag van Ajax om een digitaal magazine te ontwikkelen, is inmiddels uitgemond in een pakket software, tools en apps waarmee alle vormen van digitale communicatie mogelijk zijn. Met het eenvoudige MagStream NXT kan iedereen binnen een uur zelf een digitaal magazine bouwen. Zonder kennis van ontwerpsoftware of training. Hier maken klanten als BAM en Pink Rocades gebruik van.

Voor professionals is er het meer geavanceerde MagStream PRO, waarmee ze dynamische, interactieve magazines, games en andere digitale publicaties kunnen maken.

Het voorlopige hoogtepunt van digitale communicatie is het Content eXperience Platform (CXP). Een website 3.0 vol interactieve elementen, waarin foto’s, video’s, slideshows, teksten en interactieve content elkaar afwisselen. Klanten als ING Colouring, Arcadis, ABN AMRO Morgen en Avans Hoge school die hiermee werken, kiezen steeds vaker voor het zogeheten long-read format, waarbij lezers de diepte in kunnen om steeds meer content te raadplegen en smartphone gebruikers bijna eindeloos naar beneden kunnen scrollen.

De weergave van de portal wordt automatisch aangepast aan de PC, de smartphone, de tablet of een ander device. "Je zou het de website van de toekomst kunnen noemen,” zegt van Eijk.

Deze maand presenteert MagStream voor Hero een nieuwe, interactieve presentatietool. Hiermee kunnen salesmensen op hun tablet eigen content toevoegen aan bestaande presentaties, terwijl de basis intact blijft. Zo kunnen ze hun presentatie persoonlijker maken. Het is volgens Van Eijk een voorbeeld van hoe MagStream samen met klanten tot nieuwe toepassingen komt. Ook voor bestaande software. Zo gebruikt een klant MagStream NXT niet voor digitale magazines maar voor zijn offertesysteem.

In MagStream’s Raad van Advies zitten vertegenwoordigers van bedrijven als ABN AMRO, Kluwer en MasterPeace. Van Eijk: ,,Van hen krijgen we veel feedback en horen we wat onze klanten volgend jaar willen. Op die manier is de raad een klankbord.”
De kracht van het bedrijf schuilt volgens haar in de samenwerking tussen techniek en creatie, tussen programmeurs en designers. ,,Die zitten bij ons onder één dak en overleggen met elkaar. Dat is een hele mooie combinatie,” zegt Van Eijk.

- See more at: http://www.adformatie.nl/advertorial/magstream-bouwt-digitale-communicatie-van-de-toekomst#sthash.biOLbz9c.dpuf

Tags

DIGITALE COMMUNICATIE WEBSITE INTERACTIEVE MAGAZINE ONLINE MAGAZINE DIGITALE MAGAZINES

Related

Deel met vrienden

X

Lees de voorwaarden

Bedankt.

Deze blogpost is gedeeld met jouw vrienden

ga terug en deel nog een keer

Het versturen van de e-mail gebeurt op eigen initiatief van de gebruiker / afzender en de website stelt hier geen beloning tegenover voor afzender of ontvanger.

MagStream zal de e-mailadressen en andere persoonsgegevens niet gebruiken of bewaren voor andere doelen dan het eenmalig verzenden van het bericht namens de afzender.

ga terug en deel